Dea Asmaria

Pada awan biru ku melakar kata-kata, pada langit cerah ku panah semua cerita...

Contest Pertama oleh Sophie Al-Yahya "Owh, so wonderful!"


Tarikh tutup:
20 Februari 2011

Syarat-syarat contest:

1. Tak wajib jadi follower Sophie Al-Yahya tetapi dia tidak akan bertanggungjawab jika anda ketinggalan sebarang update contest ini. (Sy dah folllow..hehe)
2. Mestilah seorang blogger. Kalau menetap di luar negara pun boleh. (Yes, I'm blogger!)
3. Letakkan banner contest yang dilinkan terus ke entri ini di sidebar dan entri anda sepanjang contest ini berlangsung. (Done!)
4.Tajuk entri anda haruslah : Contest "Owh, So Wonderful!" by Sophie Al-Yahya. (Done!)
5. Tag 3 orang rakan blogger anda dan pastikan mereka tahu. (Done!)


Cara penyertaan:

1. Letakkan satu gambar "owh, so wonderful" anda pada entry contest. Gambar bebas. Apa-apa ajelah yang berkaitan dengan number 2 di bawah. (Done!)
2. Ceritakan pengalaman /moment anda yang wonderful yang haruslah berkaitan dengan gambar yang anda letakkan. Tak semestinya kena tulis panjang-panjang. Paling pendek satu perenggan. Paling panjang, bebas. Cerita lah pasal apaaaaa saja-keluarga, persahabatan, binatang peliharaan, percintaan etc. (Done!)
3. Jika anda blogger anonymous, anda bebas meletakkan apa-apa gambar dari internet tetapi mestilah relate dan berkesan dengan cerita wonderful anda.
4. Jika pengalaman/moment anda yang wonderful itu tiada gambar, anda juga boleh buat seperti number 3.
5. Hanya entri berbahasa Melayu dan Inggeris sahaja diterima.


Hadiah. JENG..JENG..JENG..





Pemenang pertama : 
RM 30 +  Chocolate Hershey's (nyum2..)
 
  





Pemenang Kedua:
RM20 + Chocolate Toblerone






Pemenang Ketiga:
RM10 + Chocolate Dairy Milk (Chocolate Mousse)
 *penganjur berhak menukar hadiah jika berlaku sebarang kerosakan dan hadiah wang tunai boleh ditukar kepada kredit top up mengikut kemahuan pemenang.*
*Jika penyertaan adalah banyak, insyaAllah pemenang saguhati akan diwujudkan*


Sesiapa yang berminat nak join contest ni sila comment di entry ini dengan menyertakan.
1. Nama anda
2. Email anda
3. Url entri contest anda


SO,
Gambar owh so wonderful saya adalah.. 
MY GRADUATION DAY!! (25 JULY 2010)

-Setapak Cita Selangkah Ke Gelanggang-

Tidak dapat aku kisahkan rasa hatiku saat ini,
Tidak dapat aku lukiskan dunia indahku tika ini,
Bagaikan bunga-bunga sakura menguntum mekar indah
Berlingkar-lingkar didahan nan rendang....

My Graduation Day! Hari yang dinantikan akhirnya datang jua. Aku kini sudah bergelar graduan Ijazah Sarjana Muda Biodiversiti dari Universiti Malaysia Terengganu. Owh, it’s so wonderful moment!! Aku menyambutnya dengan hati yang riang dan penuh kesyukuran. Begitu juga dengan rakan-rakanku. Pastinya mereka juga turut sama berkongsi rasa yang sama sepertiku. Suasana di luar kawasan Dewan Sultan Mizan begitu riuh rendah dengan suara-suara para graduan. Kawasan sekitar dewan juga penuh sesak dengan siswa siswi dan keluarga para graduan. Para graduan sedang berkumpul di kawasan lobby dewan untuk bersiap sedia bagi perarakan masuk ke dalam dewan yang akan bermula sebentar saja lagi. Seketika aku tersenyum kecil tatkala memandang ke arah teman-temanku yang sedang sibuk membetulkan jubah dan mortar board masing-masing. Aku kemudiannya berborak kecil dengan kawan2 ku. Kami sama-sama ketawa riang meraikan hari bersejarah ini. Jelas terpancar cahaya kegembiraan pada wajah masing-masing. Sempat juga kami bergambar bersama-sama sebagai kenangan.

Tidak lama selepas itu, perarakan pun bermula. Dewan sudah sesak. Para graduan, mahasiswa cemerlang dan para pengiring memenuhi setiap kerusi yang tersedia. Aku dan teman-temanku duduk di barisan kerusi yang sama. Di barisan depan dewan pula terisi dengan barisan graduan Doktor Falsafah dan Sarjana Sains. Sewaktu dalam kesibukan menanti giliran untuk naik ke atas pentas, dalam riuh rendah bunyi tepukan, fikiranku dibawa melayang-layang mengingatkan kembali kata-kata azimat seseorang kepadaku sewaktu aku pernah menghadapi kegagalan dulu. Katanya....

When you feel like hope is gone, look inside you and be strong…you’ll finally see the truth that a hero lies in you!
When autumn comes, all the leaves will fall and leave behind all sad stories. When the first ray of the spring arrives, carpet of daisies will shine and rosebud will start to bloom…giving soul a fresh and new hope…to you!

Dan kini...benarlah kata-katanya. Akhirnya aku berjaya merealisasikan impianku. Hari ini aku cukup bahagia. Tiada sendu yang terzahir kecuali untuk membisikkan rasa gembira dan bersyukur. It’s hard to find words! Sukar untuk digambarkan perasaanku kala ini. Dewan besar ini semakin lama sejuknya semakin menggigit-gigit. Walaupun badan terasa semakin kesejukan, namun kedinginan ini tidak mampu mengusir debar menantikan saat-saat untuk naik ke atas pentas. Melihatkan jam yang sentiasa berdetik tanpa henti, jantungku kian berdegup kencang memikirkan saat-saat itu kian hampir. Saat untuk naik ke pentas,untuk menerima segulung ijazah.
“ Penerima ijazah yang seterusnya dipersilakan............................” Laungan yang mengumumkan namaku untuk naik ke atas pentas. Aku melangkah dengan penuh yakin menuju ke pentas untuk menerima segulung ijazah tanda kemenangan di atas segala usahaku selama ini.

Keluar sahaja dari dewan bersejarah itu, aku dikerumuni oleh sanak saudara dan kaum keluarga yang turut hadir bagi meraikan kejayaanku. Kami sekeluarga bergambar kenangan seperti mana yang dilakukan oleh semua graduan lain. Kemudian, aku meninggalkan keluargaku seketika untuk mencari kawan2 ku yang lain. Kami berjanji untuk berkumpul di depan dewan untuk sama-sama bergambar kenangan. Setelah semuanya berkumpul, kami sama2 mengabadikan gambar konvo kami sebagai suatu kenangan manis yang indah untuk dikenang. Kami bergambar dengan penuh kegembiraan. Mengabadikan detik-detik bersejarah itu sebagai satu kenangan yang sungguh bermakna. Kemudian, kami tidak melepaskan peluang untuk sama-sama melakukan acara melontar mortar board masing-masing secara beramai-ramai. Sesungguhnya saat itu tidak akan pernah aku lupakan. Salah satu sejarah manis sepanjang aku bergelar pelajar. It’s so wonderful moment!!

Entah manis yang memerah airmata
Atau pahit yang mengenyangkan
Berlalulah semusim pengalaman!

Kwn2 yg terpilih utk di tag oleh sy adlh:
Ada
Huda
As


DONE!!
=)

5 comments:

As-salam c-tie. as da wat entry utk kontest neh.
goodluck untk kamoo..;)

noted.thanks for joining & good luck k..

tAhniAh aWak ! !

teMpat pErtAma =)

thanks....
tahniah utk awk jgk...=)

eh cm kenai je gambar2 tu? xde credit to photograher ke? weee

BiCaRa HaTi

YA ALLAH..
Jadikan aku wanita Soleha...
yang baik di antara yg terbaik dan kurniakanlah aku pendamping yg baik..
dalam mendapatkan sesuatu yg terbaik dari Mu...Amin..

SuaRa HaTi

Saya hanya ada satu hati. Sekali saya jatuh cinta, sekali itulah tuk selamanya...& kerana itu saya sentiasa kosongkan hati saya utk insan yg sepatutnya..

Followers

About Me

My photo
-Siti Asmaa -Dea Asmaria (Nama pena) -1988 -insan biasa yg sukakan ssuatu dlm keadaan biasa2 sahaja -Suka membaca & suka mengarang
Powered by Blogger.

ConTest

My KarYa

My KarYa
Cerpen Utk Graduan

Sambungan Cerpen Utk Graduan (Dulu, Kini & Selamanya part 1 & part 2)

Burung Jenjang Kertas

Resume Cinta Maisara

Puisi Untuk Damia

Kekasih Halal

Hanya Di Mercu

Si Baju Putih Di Awan Biru

Blog Walking